måndag 20 februari 2017

Veckoplanering v.8

Då var det måndag och ny vecka! Hela förra veckan så låg jag nästan platt fall med förkylning och feber, och det enda man orkade då var att läsa. Så jag tog mig igenom två böcker då, som dessutom var rec-ex ifrån Bokfabriken. Jag lyckades dessutom ta mig iväg för att se andra filmen i Fifty shades-serien, vilket jag hade hört skulle vara rätt kass. Men jag tyckte ändå att den var bättre än väntat.
Jag har tidigare läst bok ett och två i serien, men inte tyckt att de varit något att ha direkt. Eller rättare sagt, jag kan inte förstå mig på den här hysterin som har varit kring dessa böcker. Jag är inget direkt fan av dem, men jag kan inte heller säga att dem är dåliga. Men eftersom det har tagit nästan 4 år för mig att plocka upp tredje boken efter att ha läst de andra två, så förstår ni kanske på vilken nivå av "hets" jag ligger på... Dock har det irriterat mig något så in i att den tredje boken står och blänger på mig i bokhyllan, OLÄST, så jag skrev upp den på min lista med årets utmaningar att nu skulle den äntligen bli läst. Och då jag inte minns så mycket av vad bok två handlade om, så föll det sig ganska naturligt att läsa den tredje delen nu när man har filmen färskt i minnet! Annars är jag rädd att det inte skulle bli gjort i år heller....!
Och eftersom denna pjäs ligger på över 600 sidor så gissar jag på att jag inte behöver planera in så många andra böcker än denna under denna veckan.

Vad tycker ni om dessa böcker? Böcker bättre än filmerna - eller tvärt om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar