onsdag 8 februari 2017

Veckans bokbloggsfråga v.6

Veckans bokbloggsfråga ifrån Barnboksbloggen lyder:

Har du funderat på vilken målgrupp din bokblogg har? Skriver du för andra vuxna, för barn och ungdomar, för föräldrar, lärare, bibliotekarier… vilka vill du ska läsa din blogg? Gör du något speciellt för att just den målgruppen ska hitta din blogg och känna sig hemma där?

Det här blir nog inte alls det svaret som man kanske vill få ut av en sån här fråga men..Ehm... nej.
Jag har ju som sagt inte bokbloggat så länge, och har därför heller inte riktigt funderat på vilken inriktning eller mål som jag vill ha på bloggen, mer än att jag hela tiden vill hålla den uppdaterad med både text och bild. Mitt syfte med bloggen just nu är att dels föra lite dagbok för min egen skull, ha koll på mina lästa böcker, skriva om mitt läsande för att sedan kunna kolla tillbaka på det sen i framtiden när tillfället faller in. Sen är det ju alltid roligt om andra utöver en själv, läser det man skriver och lägger ner tid på. Att man kan inspirera andra som besöker bloggen genom att skriva om det man själv tycker är kul är ju något som ger en lite extra driv till att fortsätta såklart! Jag tycker själv att det är väldigt inspirerande och kika runt på alla olika fina bokbloggar som finns, få sig en massa nya tips och se vad ni andra läser för något. Och visst hade det varit kul om andra kände samma sak för min blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar