fredag 17 februari 2017

Lyckostarnas klubb


Titel: Lyckostarnas klubb
Författare: Elisabeth Andersson
ISBN: 9789176292396
Språk: Svenska
Antal sidor: 343
Genres: Skönlitteratur
Förlag: Bokfabriken Tusen tack för detta recensionsexemplar!
Utgivningsår: 2016
Utläst: 16/2-2017 

Handling:

Lotta, 39, är nyhetsredaktör på teve. Jenny, 30, jobbar som copywriter på reklambyrån Behappy. Bibi, 60, är marknadschef på bokförlaget Ramstedts. Alla tre har superkoll på jobbet, men de har inte lika bra koll på sin vikt.

Lotta, Jenny och Bibi blir medlemmar samtidigt på bantningssajten Smaldirekt.nu och får kontakt när de inser att de har en gemensam nämnare kärleken till ostbågar. Efter lite trevande chattande på nätet bestämmer de sig för att träffas och bildar Lyckostarnas klubb. Där stöttar de varandra inte bara till att gå ner i vikt. I takt med träffarna och tappade kilon vågar de också ta nya steg i livet. Till slut leder en träff med Lyckostarnas klubb till att en ostbåge åstadkommer den kanske mest oväntade förändringen i Lottas, Jennys och Bibis liv.

Lyckostarnas klubb är en feelgood-roman om tre kvinnors jakt på den smala lyckan i livet.

Kommentar:

Detta är en bok om tre helt olika kvinnor, i olika skeden i livet med med en sak gemensamt - de har några kilon för mycket att bära runt på! Var och en beslutade sig för att ta tag i sina extrakilon och skapade vart ett konto på bantningssajten smaldirekt.nu, där deras gemensamma kärlek för ostbågar förde dem samman till en nära vänskap.
Detta är en riktigt härlig bok att läsa, speciellt nu när man själv är på väg mot ett smalare liv! En bok om tre kvinnor där alla tragglar med sina extrakilon, kampen om att orka gå till gymmet och att försöka avstå något som man verkligen känner sig sugen på. Jag tyckte verkligen om att läsa denna bok - en lättsam, trevlig, välskriven feelgood-bok med hög igenkänningsfaktor och en riktig bladvändare. En bra bok om kvinnor - för kvinnor!
Jag har inte läst något ifrån Elisabeth tidigare, men jag kan säga att denna boken och hennes härliga sätt att författa var något som verkligen föll mig i smaken!
Nu vill jag bara att hon ska släppa ännu fler böcker som får följa med mig upp i soffan om kvällarna!



Goodreads snittbetyg: 3,4/5
Mitt betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar